Soproni udvarok

Keresés az archívumban

Helyszín
A Várkerület 39. sz. ház udvara
A Várkerület 39. sz. ház udvara
1
Eredeti méret
A Rejpál-ház udvara
A Rejpál-ház udvara
2
Eredeti méret
A Fövényverem 1. sz. ház udvara
A Fövényverem 1. sz. ház udvara
3
Eredeti méret
A Rózsa utca 16. sz. ház udvara
A Rózsa utca 16. sz. ház udvara
4
Eredeti méret

Családi archívumból kerültek elő ezek a fotók, melyeknek nem ismert a készítője, nem tudjuk a készítés pontos időpontját sem, sőt a helyszínek is - egy kivételével - ismeretlenek. Mindössze annyit tudunk, hogy a fotókon soproni udvarok láthatóak és hogy a negyedik fotó a Rózsa utca 16. számú ház udvarát ábrázolja.

---
A lentebb olvasható hozzászólások és a Facebook oldalunkon írt kommentek alapján úgy tűnik, mindegyik kép helyét sikerült megfejteni. Az első fotón Várkerület 39. udvara látható, míg a második felvételen a Rejpál-ház udvara szerepel. A harmadik képen a Fövényverem 1. számú ház udvara látható, míg az utolsó kép - ahogy már tudtuk is - a Rózsa utca 16. számú ház udvarán készült. Bejegyzésünket képaláírásokkal frissítettük.

Kép típusa
Kép keletkezési ideje
1950-es évek
Kapcsolódó bejegyzés
Szerző
1952
6349-1952
Évszámos térképre

Hozzászólások

Friedrich Rezső | 2013. augusztus 1. 13:49

Annyira ismerős helyek/hangulatok...egy fajta "deja vu" érzés fog el a képek láttán. Mégsem tudom a helyszíneket azonosítani. Az első képet én az Újteleki utcába tenném...az utolsó egyértelmű.
(első képen látható egy felirat a falon, talán segít valakinek: Schlosserei /lakatos műhely/vagy Schlessig?)

Kovács Péter | 2013. augusztus 1. 21:08

A negyedik kép Rózsa utca 16. sajnos mai fotóm nincs.

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 2. 12:51

Péter, ma végigjártam a vált és valós helyszíneket. A Rózsa utca 16. stimmelhet, csengetésre ugyan senki nem jelentkezett, így csak a levélszekrény nyílásán keresztül sikerült egyetlen felvételt készítenem, de még így is láthatók azonosságok a sopronanno képpel Itt:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200210171192739&s…

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. szeptember 1. 10:15

Igen, a Rózsa utcát az eredeti bejegyzésben említettem.

Horváthné Ildikó | 2013. augusztus 1. 14:06

Annyira, de annyira imádom az udvarokat :)

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. augusztus 1. 14:08

Hihetetlen hangulatuk van. Csak sajnos alig tudunk róluk valamit. De az a különös, hogy így is ismerősnek tűnnek ...

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 1. 17:33

Hát ez tényleg nehéz dió! Kíváncsi vagyok az eredményre. Kb. 100-200 udvarról van fényképem, de egyikhez sem hasonlítanak, illetve mintha a legfelső....valamire emlékeztetne....

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. augusztus 2. 13:03

Már "csak" két képet kell megfejteni .. :)

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 2. 13:05

A második kép olyan Új utcás, vagy Szent György utcás képzetet kelt bennem....

Kovács Péter | 2013. augusztus 3. 02:11

Tarcsai Máriának van egy fotója, remélem elnézi, hogy írok róla. A Rózsa utca 16. sz. ház udvarát ábrázolja. A fénykép a levélszekrény nyílásán át készült, írja, hogy hiába csengetett, nem tudott az udvarba bemenni. A képről a következő látszik: Éppen építkeznek. A jobboldali falon a kőkeretes vakablakokat kibontották. Sajnos a lépcső tetejéről a toszkán oszlopos belépő eltűnt. Pedig még Csatkai bácsi is megemlíti a könyvében. A képet nem tettem ide, mert gondolom, azt Ő teheti meg.

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 3. 05:40

A Pócsi utca 13. udvaráról készült fényképem alá Orosz Anna azt írta, hogy azonos az itt látható második fényképpel, gyerekkorában sokat játszott itt. Megkérdezem még Lánghné Thurzó Évát is, akinek kifejezett kérésére készítettem ezt a fényképet, t.i. ő itt töltötte a gyermekkorát. Erről az udvarról van szó: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4575833869650&set=a…

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. augusztus 3. 09:32

Nagyon örülnék, ha sikerülne megfejteni!

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 3. 11:00

Nos Lánghné Éva már válaszolt is, azt írta: megnézte a képet és megállapította, hogy valóban hasonlít a szülőházához, de mégsem az. Ez ügyben Annának is fog írni. Sajnos továbbra is nyitott a kérdés.

Friedrich Rezső | 2013. augusztus 3. 12:34

A harmadik képről: /lehet mosolyogni!/ két nap óta nem tudok napirendre térni a kép felett és ma a feleségemmel is megerősíttettem, de a szüleimet vélem látni a fotón! /ruha, testalkat, arc, cipő, frizura, pohár a kézben-mert vendégségnek látszik valahol-minden stimmel!/
A kérdés továbbra is az, hogy hol?...nejem szerint a Várkerület páratlan oldalán lévő házak egyike lehet, én meg a Balfi utca páratlan oldalára tippelek...ott voltak barátok, ismerősök. Ők nem ilyen "miliőben" laktak, tehát látogatók lehettek...
Tudható a kép forrása???

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. augusztus 3. 12:36

Ahogy írtam fent, nem, sajnos nem. Egyben vettem egy kupac régi fotót Sopronról, azok közül valók ezek. Semmit nem tudni róluk.

Friedrich Rezső | 2013. augusztus 3. 14:30

Köszönöm a nagyítható képet...95 %, hogy a szüleim láthatóak. De hol? Balfi utca 9.?

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 3. 15:11

Rezső, én egyáltalán nem nevetek, sőt nagyon is megértelek. Engem is mélyen tud izgatni egy-egy probléma..... Nos, én lementettem a képet és ötszörösére nagyítottam (van egy progim, ahol egész a pixelekig kinagyítható). Szüleidet nem ismertem, de szemmel láthatóan csinosan, sétához vannak öltözve és talán beugrottak egy deci borra egy poncichter házba, mert mindkettőjük kezében poharat látok. Azt is látom, hogy a ház hátsó traktusa igen rossz állapotban van, szemmel láthatólag lakatlan az emelet, valószínűleg ennél a résznél csak a borospince "lakott" . Az udvarnak egész minimális lejtése van az utca felé, tehát Balfi utcai házak nem lehetnek, mert azok mind a patak felé lejtenek. Ugyanez a helyzet a Rózsa utcánál is. Ez akár egy Újteleki utcai poncichter ház is lehetne. Hmmm? Ott nem volt ismerősötök? Bruckner, Reisch, Göschl stb család....

Kovács Péter | 2013. augusztus 3. 16:05

Nekem két rész ugrott be. Mivel a képeket a kapualj felől fotózták, és az udvarok szintje
emelkedik. 1. Balfi utca páratlan oldal. 2. Bécsi út páros oldal. A második képhez: Csatkai Endre a Bécsi út 14.-nél a következőket írja: " A hátsó szárny földszintjén egy kosárív, a baloldal végén félív lépcsővel." Hátha szerencsénk van!

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 3. 17:43

Meg fogom nézni, de sajnos éppen azon a részen igen-igen zárkózottak a házak. Egyre nehezebb a dolga az udvart fotózóknak. Ha éppen kijön, vagy bemegy akkor bejutok, de máskülönben....

Friedrich Rezső | 2013. augusztus 3. 22:19

Szüleim 1976-tól a Balfi utca 2.-ben laktak, talán ez is segít...

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 6. 16:22

Nos, ma reggel kint jártam a temetőben (évforduló lévén) és hazafelé a Fövényverem utca- Bécsi utca útvonalat választottam. Több udvarba is bejutottam, többek között a Péter által említett 14. házba is. Több fotót készítettem róla, folyamatosan fel fogom tenni, továbbá beszélgettem egy 60 éve ott lakó hölggyel is. Azt mondja, ez a ház azóta is ugyanúgy néz ki, csak "bepucolták". Alapvető különbségeket látok, bár a Csatkai Endre által említett ívek megvannak. A legfontosabb különbség, hogy a jobboldali fal a szomszédos, 12. ház tűzfala, tehát ott ajtó és ablak soha nem lehetett stb. De úgyis észlelni fogjátok. Egyelőre két kép van az albumban, de még 5-6 olyan meggyőző kép lesz hozzá, ami alapján kénytelenek leszünk tovább keresgélni és gondolkodni.
A képek megtekintéséhez katt ide: http://indafoto.hu/tacsifoto/soproni_udvarok_2

Kovács Péter | 2013. augusztus 6. 22:18

TACSI! Nézem, nézem, de úgy látom, ez sem az!

Friedrich Rezső | 2013. augusztus 3. 22:16

A borkóstolás, (nem alkoholizmus), az öltözet, az életvitel és a kép, teljesen illik a szüleimre. Hihetetlen véletlen...! K. Péter szerint is a Balfi utca általam megjelölt páratlan oldal rendelkezik enyhe lejtéssel az utca/kapu felé...tehát? Ismerősök? A fél város az volt számukra abban az időben...('60-as, '70-es évek) A Brucknerék többször meg lettek látogatva...de ők nem erre laktak.

Harkai László | 2013. augusztus 29. 20:18

Nagy valószínűséggel sikerül(t) megfejtenem a közel egy hónapja tartó rejtélyt,ami a soproni udvarok cimke második képével kapcsolatos!Kezdettől fogva ismerősnek tűnt a helyszin,de a kép bal oldalán elhelyezkedő fáskamrák nem voltak ismerősek.Mielőtt a lényeget elfelejteném,az akkori Lenin körút,ma Várkerület 7 szám alatt lévő ún. Rejpál-házra gondolok!Nem ide tartozik,de ma van a születésnapom,és a Kapuváron élő,nálam nyolc évvel idősebb nővérem felköszöntött telefonon.Mivel nem túl gyakran beszélünk,eszembe jutott a szülőházunk,mint lehetséges megoldás,ezért rákérdeztem,hogy emlékszik-e az udvaron fáskamrák létére,amire ő határozottan igennel felelt!Szerinte azokat később kihasználatlanságuk miatt lebontották,ezért nem emlékezhettem rájuk!A többi rész mind-mind ismerős volt,viszont hozzászólni nem mertem emiatt a kialakult helyzetben.Ezek után 99%-ban biztos vagyok már az igazamban,csak a házba bejutni,akárcsak a többibe,ebbe is szinte lehetetlen,hogy valami képet készíthetne az ember gyereke!Bocsánat,ha túl hosszú voltam! Üdv mindenkinek.

Kovács Péter | 2013. augusztus 30. 00:42

Tarcsai Mária! Nincs véletlenül olyan fotód a Rejpál ház udvaráról, amit a kapualj felől
készítettél? Én azt hittem, hogy nekem van egy régi diám, de azon csak a támívek vannak
rajt és a kapuboltozat belső gótikus ívének a teteje.

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 30. 07:55

Van egy régebbi fotóm az udvarról, de meg kell keresnem. Kevés türelmet kérek.

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 30. 10:09

Már meg is van! Négy Rejpál ház udvaros képet töltöttem fel a sopron anno facebook oldalára. Valószínű nem tetszettek a felvételeim (van ez így nálam, gyakrabban, mint hinnétek) aztán félreraktam. Ráadásul meg is feledkeztem róla. Milyen szerencse, hogy Péter mindenre gondol :)

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. augusztus 30. 08:46

Kedves László! Köszönöm és semmi gond, van itt hely bőven a hosszú hozzászólásoknak is! remélem a "csapat" lassan összehozza a megfejtést!

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 30. 10:11

Remélem Péter megtalálja az azonosítható pontokat a képeken.

Kovács Péter | 2013. augusztus 30. 11:05

HÚÚ! Tacsi nagy vagy! Ebből már szerintem összehozzuk. Bár a restaurálás
elég sokat változtatott, megnézem tüzetesebben!

Kovács Péter | 2013. augusztus 30. 12:25

Harkai László nagyon jól emlékezett. A 2. kép a Rejpál ház udvarán készült. Összemásoltam
egymásra Tarcsai Mária 1975-ben készült képének kivágott részletét, az eredeti 2. kép
hasonló részletével. A két kép pontosan fedi egymást. Így biztos a Rejpál ház! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200470928563053&s…

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. augusztus 30. 15:41

Köszönöm mindannyiotoknak!

Harkai László | 2013. augusztus 30. 18:18

Az az érzésem,hogy amennyiben a soproni udvarok 2. képe helyett Mária 1975-ben,és azután készült felvételeit láthatom csak,az életben nem jövök rá,hol készültek! Minket 1967-be költöztettek ki a Rákosi úti (akkor) váltólakásoknak nevezett 7 épülettömb egyikébe,tatarozás ürügyén.Ehhez képest évekig felállványozva állt,hozzá nem nyúlt senki!Valamikor 74-75 körül készült el,azóta nem jártam a házban,ezért volt ismeretlen számomra a nyitott baloldali lépcső a kerítés mellett,amit Mária felvételei előtt egy internetes keresésemkor egy akvarellen láttam,talán egy Derszib Eti festményen.Nem is állt össze bennem ez meg a kettes kép!Igaz is a boltív alatt volt a Hollndonner Feri bácsi motorszerelő műhelye,mellete lakott a Wittman Ilus néni ,felettük az oszlopos gangról nyílt,az egyébént nagy létszámú Horváthék lakása. A névadó Rejpálék-és többek között mi is-az ellenkező odalon laktunk. Ezekre hajszál pontosan emlékszem,bezzeg arra,hogy mit csináltam a múlt héten...

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 30. 21:13

1975-ben már nyilván készen állt, mert akkor mentem be fotózni....
Miért nem mentetek oda vissza lakni? Nem is gondoltam, hogy ilyen sok lakója volt a háznak.

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 31. 05:52

Ha szerinted új az a lécső, akkor hogy a csudába jártak fel az emeletre? Én arra gondoltam, hogy a faházak mögött bújik meg a lépcső...

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 31. 06:09

Ezt most muszáj leírnom: képzeljétek, az 1975-ben készült Rejpál ház udvara kép bent van a facebook "Soproni udvarok" albumomban. Hogy én miért nem találtam, amikor keresgéltem az udvarok között? Érthetetlen.

Kovács Péter | 2013. augusztus 31. 16:20

Többször végignéztem az albumot, nekem sem tűnt fel! Valóban ott van!

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. augusztus 31. 09:35

Akkor a második kép a Rejpál-ház biztosan?

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 31. 11:58

Szerintem teljesen biztos. Péter olyan tudományos alapossággal bizonyította, mint a kedvenc TV sorozatomban, a helyszínelőkben a tudósok az az ismeretlen áldozat személyazonosságát. Bennem egy csepp kétely sem maradt.

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. augusztus 31. 12:28

Köszönöm szépen! Frissítettem a bejegyzés szövegét!

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 31. 20:01

Mónika, a képek alá írt bejegyzés nem egészen stimmel, mert a negyedik kép helyszíne is megoldódott.

Kovács Péter | 2013. augusztus 31. 21:18

Még van egy képünk, amit nem sikerült azonosítani, a harmadik!!!
Az első kép Várkerület 39. Renner ház.
A második kép Várkerület 7. Reipál ház.
A negyedik kép Rózsa utca 16.

Harkai László | 2013. augusztus 31. 18:40

Amilyen ostoba vagyok a helyesbítést is rossz helyre írtam...

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 31. 19:54

Sokat foglalkoztam a harmadik képpel, mert valahogy kissé ismerősnek tűnik. Többek között végigjártam a Balfi utca patakkal ellentétes oldalát, hova csak tudtam benyitottam és fényképeztem. A feladat nem könnyű, mert a régi pocichter házak teljes mértékben megváltoztak szinte az egész városban. A régi gazdasági épületek helyén ma társasházak, lakások vannak, szinte új utcasor van a Halász utca és Balfi utca között. A régi Wieden (Gazda utca) teljes mértékben felismerhetetlen lett. De ez a kép nem is igazi poncichter udvarra emlékeztet engem, ez kicsit más, városiasabb... Rengeteg udvarképem van a facebookon és az indafotón is, érdemes átböngészni...
http://indafoto.hu/tacsifoto/soproni_udvarok_2
http://indafoto.hu/tacsifoto/udvarok_sopronban
https://www.facebook.com/maria.tarcsai/media_set?set=a.3769…

Tarcsai Mária | 2013. augusztus 31. 21:48

Tényleg érdekes! Sok fényképet készítettem azon a környéken, mert nagyon tetszik....

Harkai László | 2013. augusztus 31. 22:10

Viszont egy valamit nem értek,vagy valamit nagyon benéztem: ehhez a képhez miért kellet az Iker-kovács féle lépcső,és hol az a Tűztorony árnyék?

Kovács Péter | 2013. szeptember 1. 11:16

Móni! A negyedik kép a Rózsa utca 16. sz ház udvara! Nyugodtan odaírhatod!
A harmadik képpel van gondunk. Megrajzoltam az udvar alaprajzát, úgy próbáltam
keresni a Google térképen. Végignéztem az egész bécsi, balfi, szent Mihály külvárost,
a Várkerületet, és nem találtam még hasonlót sem. Tacsi is keresi. Több száz fotót
végignéztünk, Koltai Évának is vannak képei. Azok között sem találtuk meg. Valószínű, hogy
nagyon átépítették. Talán a véletlen ad majd megoldást! Pedig, ahogy Rezső írta, annyira
ismerős!

Tarcsai Mária | 2013. szeptember 1. 14:51

Hát a párbeszédek néha összefolynak több képpel kapcsolatban, amit egymás után teszek fel. Egyik képnél elkezdünk beszélgetni, a másiknál meg folytatjuk nem gondolva arra, hogy egy hónap múlva mármint magunk sem értjük, hogy miről is van szó.... Itt is ez az eset állhat fenn. Jó múltkor, mikor arrafelé bolyongtam, benyitogattam házakba, udvarokat fényképeztem, nézegettem, az utcákat is fotóztam, valószínű azoknál a képeknél folyt a beszélgetés, már magam sem tudom, hol kezdődött, és hol folytatódott. :) Lényeg az, hogy egész az Iker Kovács lépcsőjéig felmásztam, hogy a Fövényverem és a Bécsi utca találkozásában lévő házat újra lefotózzam..... ha tűztornyot írtam, az csak a hülyeségemet mutatja.... talán erről a képről beszéltünk. : http://indafoto.hu/tacsifoto/image/19140845-aa723b64 . Abban az udvarban tényleg csak a kapualjat fotóztam, z tetszett meg nagyon.

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. szeptember 3. 10:22

Na, azért meg kellene nézni mégis élőben, nem?

Tarcsai Mária | 2013. szeptember 3. 11:11

Móni, az Ikerkovács ház udvarát akkor fotóztam, mikor Péter tanácsára egy Bécsi utcai udvart fotóztam a kettős boltív miatt (a Rejpál ház volt akkor terítéken) Ha már ott jártam, az összes környező udvart lefotóztam, már ahová bejutottam..... és ez a fotó azóta bent van a házi képtáramban, bemappázva, arra várva, hogy mikor teszem fel :) Nekem is ismerős volt, de világért eszembe nem jutott volna, hogy mostanában is jártam arra....meg az sem, hogy a még feltett képeimet is végignézzem.... ez jellemző rám. Annak viszont nagyon örülök, hogy a képet megosztottam, mert ez hozta a megoldást....ki tudja, mikor került volna fel a kép az internetre, mikor már rég elfeledkeztünk róla.....Azért nem rossz, hogy már több ezer képem van a városról (mind saját felvétel, a gyűjtött képeim mennyisége elenyésző)

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. szeptember 3. 12:31

Köszönöm. Egy utca/házszám lenne?

Tarcsai Mária | 2013. szeptember 3. 19:36

Igen, természetesen: Fövényverem utca 1. A ház falán emléktábla is van a következő felirattal: "Ebben a házban lakott Csányi János, az 1670-1704 évek krónikása.

Természetesen ezt a táblát is lefényképeztem, még nincs fenn az interneten.

Horváthné Ildikó | 2013. szeptember 4. 10:21

Mennyire jó lenne egy olyan közös séta, ahol végigjárnánk a házakat :)

Tarcsai Mária | 2013. szeptember 10. 05:08

Visszatérek a második képhez, ami a Rejpál ház udvarát ábrázolja. Ma reggel egy autentikus személytől, a Rejpál család egyik tagjától kaptam levelet a fényképpel kapcsolatban. Íme a levél:

Kedves Tacsi!
Ez a kép valóban a Várkerület 7. (Rejpál ház) udvara. A képen látható hátulsó rész nem a mi tulajdonunk volt, hanem két idős hölgy, Zutrum és Hertelendi néniéké, valamint Wittman üvegesé, akinek a Festő-köz alján balra volt az üveges műhelye. A szőlővel befutott emeletre a képen látható kosár mellett balra vezetett fel a lépcső. Ha megnagyobbítod a képet, akkor láthatóak a lépcsőfokok.
A fehér ajtó egy WC volt. Alul a Horváth család lakott, később költözött ide a kerékpárjavító. Ha ennek a képnek hátat fordítunk, és a bejárat felé nézünk, az volt a tulajdonunk: az egész utcai front. Az emeleten nagyszüleimmel együtt mi laktunk, ezen kívül egy Erdélyből átmenekült hölgy, akinek a Nagyapám adott szállást. A kapu alatt balra volt egy cipészműhely, ahol utoljára kézimunka bolt volt. Különben Csatkai : Sopron műemlékei című könyvben az Ópapa cégtáblája is látható.
Mónika véletlenül Józsefre keresztelte az Ópapát. Ő is János volt, mint az Édesapám. Az eredeti lépcsőfeljáró a kapuval szemben volt, de már igen rossz állapotban, azért épült a másik lépcsőfeljáró.
Van egy rajzom a lépcső nélküli képről azt most elküldöm. A Rejpál –ház onnan kapta a nevét, hogy l953-ig családunk tulajdona volt a ház nagyobbik része mindaddig, míg nem államosították.
Szeretettel: Rejpál N.

Mellékelten küldött egy régi rajzot az udvar bejárat felőli részéről, amit a sopronanno facebook oldalára feltettem és itt megtekinthető: https://www.facebook.com/Sopronanno?fref=ts

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. szeptember 10. 08:47

Köszönöm szépen a tartalmas kiegészítést.

Tarcsai Mária | 2013. szeptember 10. 09:38

Csak közvetítettem, de azt nagyon szívesen tettem :)

| 2014. június 20. 21:09

A Rejpál ház udvarát ábrázoló fénykép a ház helyreállítása kezdeténél (1970) előbb készült df

Kovács Péter | 2016. szeptember 16. 22:28

A 4. kép Rózsa utca 16. Sajnos már a toszkán oszlopos kis előteret is elbontották
a lépcső felett.

Kótai Mónika - szerkesztő | 2016. szeptember 17. 09:43

Kicsit ráncba szedtem a bejegyzést, itt volt az ideje a képaláírásoknak. Igyekszünk mindig tökéletesíteni a már meglévő bejegyzéseket is. :)

Pölöskei Péter | 2018. augusztus 25. 20:39

A Rózsa utca 16. szám onnan ismerős, mert az egyik soproni barátom, Raffel Pálné Kata idegenvezető mondta nekem, hogy ő ennek a háznak a szomszédságában gyerekeskedett, ha jól emlékszek rá a 10-ben vagy a 12-ben.
A soproni udvarok megérnek egy külön mesedélutánt, mert gyönyörűek. Itt szeretném megköszönni Kótai Móni szerkesztő asszony áldozatos és végtelen türelmes, kitartó munkáját is, amit eddig írt és összegyűjtött a városról.

Kótai Mónika - szerkesztő | 2018. augusztus 26. 13:07

Köszönöm a kedves sorokat.

A bejegyzés létrehozása: 2013. augusztus 1.
Kérjük, ne használja a képernyő nyomtatást a képek másolására! Köszönjük.