A 18. században a soproni városfalak végleg jelentőségüket veszítették. A belső három városfal mentén évszázadokon át kiépülő Várkerületen a közlekedés nehézkessé vált. A 19. század folyamán a város lakossága csaknem háromszorosára nőtt, így a forgalom szervezése is nehézségeket okozott. Wälder József városi főmérnök 1905-re elkészítette a város rendezési tervét, amely talán a legjelentősebb hatású terv napjainkig. A koncepció kulcsfontosságú részét képezték a különböző utcanyitások.
Az Árpád utca és Várkerület találkozásánál a házak elbontásával 1934-ben nyitották meg az új közlekedési utat.
Magyarázat
24
Számláló
A médium típusa (Fotó, Grafika, Képeslap...)
Fotós körút - egy időben készült, ugyanazon fotós képei
Időutazás (Anno és ma összeállítás)
i
Van ismertető a médiumhoz
Korabeli térképen szerepel
Google utca nézet kattintásra elérhető
Van médium az ismertetőhöz
Részletes adatok megjelenítése
1/2
Képsorozat - kattintásra léptethető
Sötét/Világos mód
Leírás
Rövid szöveges ismertető
Életrajz
Neves soproniak
Emlékezés
Személyes emlékek
Történet
Hosszabb illusztrált írás
Újságcikk
Korabeli újságcikk
Idézet
Részlet egy helytörténeti írásból
Dokumentum
Teljes tanulmány, dolgozat, pályamunka
→
Védett kép, kérjük írjon emailt a szerkesztőnek, ha szeretné felhasználni!
Védett szöveg, kérjük ne másolja!
Kérjük, ne használja a képernyő nyomtatást a képek másolására! Köszönjük.