A Frankenburg úti aluljáró építése 2

Leírás

A Frankenburg úti vasúti aluljáró építése

Szerző: Tóth Sándor

A soproni Frankenburg út - Ady Endre út vasúti kereszteződés helyére tervezett felüljáró helyett a soproniak tiltakozása következtében aluljáró építése mellett döntött a GySEV Rt. (1986.03.20.). A 110 millió forintos beruházás megvalósításának határideje 1988. december 31. volt. A beruházás áll a MÁV, ill. a GySEV vonal alatti egy-egy 12 m nyílású monolit vasbeton teknőhídból, ill. egy közúti hídból a mélyvezetésű közút fölött. Utóbbi EHGE-tartós, szintén 12 m nyílású híd. Ezen túlmenően készült még egy 9 m nyílású UH tartós híd a Rák-patak fölé.

A csomópont kiépítése miatt szükség volt 900 m hosszú útszakasz kiépítésére, 1200 folyóméter csatorna részbeni átépítésére, ill. új csatorna kiépítésére. Ebből 500 m-es szakasz 6 m mélységben épült. Az útépítés során 2x130 m hosszú támfal építése vált szükségessé, a támfalakon kívül szivárgó rendszert, a támfalak belső oldalán pedig rácsos fedésű vízelvezető folyókat alakítottak ki.

A hivatalos átadás végül 1989. május 27-én volt.

Magyarázat

24
Számláló
A médium típusa (Fotó, Grafika, Képeslap...)
Fotós körút - egy időben készült, ugyanazon fotós képei
Időutazás (Anno és ma összeállítás) ikon
Időutazás (Anno és ma összeállítás)
i
Van ismertető a médiumhoz
Korabeli térképen szerepel
Google utca nézet ikon
Google utca nézet kattintásra elérhető
Van médium az ismertetőhöz ikon
Van médium az ismertetőhöz
Részletes adatok megjelenítése
1/2
Képsorozat - kattintásra léptethető
Sötét/Világos mód ikonSötét/Világos mód

Leírás

Rövid szöveges ismertető

Életrajz

Neves soproniak

Emlékezés

Személyes emlékek

Történet

Hosszabb illusztrált írás

Újságcikk

Korabeli újságcikk

Idézet

Részlet egy helytörténeti írásból

Dokumentum

Teljes tanulmány, dolgozat, pályamunka