A korabeli képeslapon Sopron első igazi vasútállomása, a forgalomnak 1865-ben átadott Déli pályaudvar látható. A képhez kapcsolódóan Tóth Sándor vasúttörténész sorait idézzük, melyet hozzászólás formájában osztott meg velünk: A mai köznyelvben Soproni Déli állomásként ismert állomás első felvételi épületét a Sopron-Bécsújhelyi Vasúttársaság építtete és adta át a forgalom számára 1847-ben. Az állomás jelentősége a vasútvonal Soprontól Nagykanizsa irányába történő továbbvezetése volt (1867) ekkor már a Déli Vasút égisze alatt. A képeslap viszont Sopron Déli állomás 1902 átépítését, bővítését követő állapot látható.
Az érdekesség kedvéért: Soproni Déli, valamint Ágfalva MÁV állomást és a Sopron Déli-Ágfalva-országhatár MÁV vonalt a GySEV 1976.05.01-i hatállyal kezelésbe vette. Sopron Déli állomás 1994.01.14-től vonatfogadó ill. indító állomásként megszűnt létezni; az állomást nyílt vasútvonallá minősítették át.
Hozzászólások
Bizony! Az ágfalvi búcsúba én is utaztam vonattal...!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mai köznyelvben Soproni Déli állomásként ismert állomás első felvételi épületét a Sopron-Bécsújhelyi Vasúttársaság építtete és adta át a forgalom számára 1847-ben. Az állomás jelentősége a vasútvonal Soprontól Nagykanizsa irányába történő továbbvezetése volt (1867) ekkor már a Déli Vasút égisze alatt. A képeslap viszont Sopron Déli állomás 1902 átépítését, bővítését követő állapot látható.
Az érdekesség kedvéért: Soproni Déli, valamint Ágfalva MÁV állomást és a Sopron Déli-Ágfalva-országhatár MÁV vonalt a GySEV 1976.05.01-i hatállyal kezelésbe vette. Sopron Déli állomás 1994.01.14-től vonatfogadó ill. indító állomásként megszűnt létezni; az állomást nyílt vasútvonallá minősítették át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről az állomásról utazhattunk Ágfalvára. Télen a vasúti személykocsiban vaskályhával fűtöttek.