A soproni Frankenburg út - Ady Endre út vasúti kereszteződés helyére tervezett felüljáró helyett a soproniak tiltakozása következtében aluljáró építése mellett döntött a GySEV Rt. (1986.03.20.). A 110 millió forintos beruházás megvalósításának határideje 1988. december 31. volt. A beruházás áll a MÁV, ill. a GySEV vonal alatti egy-egy 12 m nyílású monolit vasbeton teknőhídból, ill. egy közúti hídból a mélyvezetésű közút fölött. Utóbbi EHGE-tartós, szintén 12 m nyílású híd. Ezen túlmenően készült még egy 9 m nyílású UH tartós híd a Rák-patak fölé.
A csomópont kiépítése miatt szükség volt 900 m hosszú útszakasz kiépítésére, 1200 folyóméter csatorna részbeni átépítésére, ill. új csatorna kiépítésére. Ebből 500 m-es szakasz 6 m mélységben épült. Az útépítés során 2x130 m hosszú támfal építése vált szükségessé, a támfalakon kívül szivárgó rendszert, a támfalak belső oldalán pedig rácsos fedésű vízelvezető folyókat alakítottak ki.
/A sajtó tudósításai alapján tudjuk, hogy a hivatalos átadás végül 1989. május 27-én volt. (A szerk.)/