Az 1974 januárjában készült felvétel a régi soproni vasútállomás felől a város felé nézve készült. A jobb oldalon a háttérben a Bartók Béla utcában álló emeletes ház felső szintje látható, a szemközti - a képen még üres telken - ma modern társasház áll. A fotó bal oldalán az Állomás utca házai láthatók. A kép előterében - nem túlzás ezt állítani - "az új állomásépület első "kapavágása" látható: markoló szedi fel a régi kövezetet és kezdi az új épület alapozásához szükséges munkagödör kialakítását. Ma már technikatörténeti emlék a két billenő teknős Zil tehergépkocsi is.
Hozzászólások
A szemközti üres telken és a házak helyén ma két nagy parkolósáv, köztük sétány található, a mai modern társasház, csak a Mátyás király utca túloldalán található telken áll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két éve lefotóztam a soproni maradvány lejtméreti táblákat. Olvastam, hogy az 1895-96-os években 100 db lejtméreti táblát helyeztek el városunkban. Saját keresgélésem során 17 ilyen táblát találtam a városban, többet nem. Ekkor a legfőbb szakértőhöz, dr. Szádeczky Kardoss Gyulához fordultam segítségért, akivel személyesen találkozva megmutatta, hogy annak idején hogyan mentettek meg több lejtméreti táblát. Ezek közé tartozott a GYSEV vasútállomáson elhelyezett tábla is, amit egyik barátjával sikerült megmenteniük a bontás enyészetétől. Azt is elmondta, hogy az ő felügyeletük mellett falazták vissza a táblát az új állomásépület falába. Az ő tájékoztatása alapján sikerült végül az állomás egyik igen eldugott helyén ezt a táblát megtalálnom, nélküle sosem találtam volna rá. Nos, nem ide tartozik, de azért leírom, hogy összesen 21 táblát sikerült lefotóznom pontos helyszínnel. Ezekről a megmaradt táblákról külön albumot készítettem, ami az érdeklődők számára itt megtekinthető: http://indafoto.hu/tacsifoto/lejtmereti_tablak_sopronban csak érdekességként jegyzem meg, hogy az album hatására több fotós nekilátott, hogy a városukban fellelhető táblákat lefotózza és leltárba vegye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz ,Péter már megerősítette, de előtte ez a hozzászólásom "elszállt":
A régi TÜZÉP a jobbra látható épület és telek után, a Bartók B. utcából nyílt...tehát a hátrább látható emeletes ház "vonalában". Amit itt látni, az a mostani állomás-TÉR helye, vagyis a parkoló+Spar került ide. /A TÜZÉP onnan kezdődött, ahol most a Spar háta mögött az Arany J. utca keresztezi-határolja, a parkolót./ A látható markoló, kb. a mai taxisok parkolójánál dolgozik..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát már egyszer leírtam, a képen látható munkagödör az új állomásépület alapjainak készült.
Az építkezés idején a régi állomásépület végig használatban volt. Az új épület átadása ill. a régi épület lebontása után alakították ki a jelenlegi I-II. vágányt. A Bartók Béla út déli épületsorának lebontásával és az üres telek felhasználásával alakították ki az állomás előtti jelenlegi teret.
A 3-as bejegyzésen látható villamos végállomás helyén ma a vasúti pénztárak működnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma elszállnak a hsz-ok...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem ma írtam a korábbi hozzászólásomat, hanem az "anno és ma" 49-es bejegyzéshez 2013. december 22. 13:28 -kor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De "csodás" kép!!! Már teljesen elfelejtettem, hogy az állomás előtti "tér" így nézett ki!! Mert akkor még térről nem nagyon lehetett beszélni...sőt, ez a helyszín akkor zsákutca volt.