A Soproni Grand Prix

Hozzászólok
Soproni Grand Prix
Soproni Grand Prix
Soproni Grand Prix
Soproni Grand Prix
Soproni Grand Prix
Soproni Grand Prix
Soproni Grand Prix
Soproni Grand Prix
Soproni Grand Prix
Soproni Grand Prix

Az 1927-ben alakult Soproni Automobil Egyesület (SAE) a korábban kimagasló sikerrel megrendezett Brennbergi Hegyiversenyek után 1932-ben anyagi nehézségek miatt látszólag kisebb, ám jelentőségét tekintve hasonlóan fontos versenyt szervezett Sopronban. Az éves versenynaptárba Soproni Grand Prix néven felkerült körversenyt az Ady Endre út - Lövér körút - (a mai) Béke út útvonalon rendezték meg. A versenyzőknek a hozzávetőlegesen 5,27 km -es körből 40 - et kellett teljesíteni. A start az Ady Endre út és a Lövér körút elágazásánál volt, itt állították fel a képen látható tribünt is. (mögötte az Erzsébet-kert) A verseny plakátja a bejegyzés felett a Soproni Automobil Egyesület címkére kattintva érhető el.
---
A bejegyzésben korábban egyetlen fotó szerepelt, most azonban egy fotósorozattá egészült ki az illusztráció. A képek sorrendjének meghatározásáért köszönet Kovács Péternek és Friedrich Rezsőnek.

Kép típusa: 
Fotó/Mozgókép készítője: 
Kép keletkezési ideje: 
1932. május 15.
Kapcsolódó bejegyzés: 
Kapcsolódó kiadvány: 
Forrás: 

Gimesi Szabolcs: A Soproni Automobil Egyesület (1927-1937), Soproni Szemle,1979/2.

Szerző: 
Kép keletkezésének éve: 
1932
Évszámos térképre
2018-1786
A bejegyzés szerzőjének életrajza: Kótai Mónika
A bejegyzés létrehozása: 2013. február 14.

Hozzászólások

Tarcsai Mária képe

Emlékszem, a Várkerületen is voltak motorkerékpár versenyek. (Várkerület, Ógabona tér -Széchenyi tér volt a pálya, amit számtalanszor körbe dübörögtek.
Az egyik házbeli "bácsi" is a versenyzők között repesztett, és a ház népe testületileg szurkolt neki. Fülsiketítő versenyek voltak, örökösen lerobbanó motorkerékpárokkal.

Kovács Péter képe

B.Kovács szűcs a Színház utcából, oldalkocsis motorkerékpárral.

Friedrich Rezső képe

Bár ez itt most kicsit "Off", de voltak a kerékpáros körversenyek is, városon belül és a nagyobb, Lővér körúti is. Bátyám versenyzett is az '50-es évek végén...valahol mintha lett volna képe Anno-nak erről...nem?

Kótai Mónika - szerkesztő képe

Sport címke alatt nézd meg a keresőben. Mintha már fent lenne, de ha egyre gondolunk, akkor az motoros volt a József Attila úton.

Tarcsai Mária képe

A kerékpár versenyeket szerettem. Mindig ugyanannak a versenyzőnek szurkoltam, pedig nem is ismertem, fogalmam sem volt, kicsoda, csak annyit tudtam róla, hogy a Fáyba járt. Rendszerint a középmezőnyben végzett.

Friedrich Rezső képe

Hajtó Jóska? A szüleinek volt az a kis pavilonja (élelmiszeres), a Lőver körúton az mai Éva presszó után, a zenepavilonos ligetnél?

Tarcsai Mária képe

Nem tudom, a nevét sem tudtam, csak azért szúrtam ki, hogy mégis valakinek szurkoljak.....

Friedrich Rezső képe

Csak azért említettem, mert ő volt az akkori amatőr favorit...

Horváth Péter Pál képe

A 7. 8. képen Felső Lőwer-ek villamoshálózatát ellátó trafó (is) látható, a Felső Lőwer út, Hársfa-sor sarkán..

Kovács Péter képe

A 7. és 8. képhez a"Felsőlővér út" megnevezést soha sem használtam, nekem ma is
FELSŐLŐVER ÚT. Látom, Horváth Péter Pál Felső Lőwer útként írja le, nem tudom,
hogy 1932-ben még használták-e így. A Lővér meghatározás, szerintem a 2. Világháború
után terjedt el. A régi soproniak sohasem használták!

Friedrich Rezső képe

A harmadik képen a hátteret az Erzsébet kert fái adják! Mekkorák voltak már akkor is!
Jobboldalt még nincs beépítettség, vagyis a pincészet előtt üres volt a telek.

Dr. Schöberl Miklós Béla képe

A 7. képen távírókábel elosztó vasszekrénye látható. (http://www.taviromuzeum.hu/pages/1887-1914/1887-1914.htm 3. kép) A jobbról balról álló rácsos vasoszlopon a vasszekrény felett volt a trafó, ahogy a 8. képen látható is.

Kótai Mónika - szerkesztő képe

Facebook oldalunkról, Négyesi Páltól:

1. kép: 35-ös rajtszámmal: Kupcza Géza (DKW)
41: Zboray Ferenc (DKW)
42: Masa Gyula (DKW)
43: Karl Bohmann (Bohmann Spezial 175 cc)
28: Stern Endre (Puch)

4. képen hármas rajtszámmal: Kozma Endre (Rudge)

8. képen kettes rajtszámmal: Josef Giggenbach (Rudge)

10. képen 27-es rajtszámmal: Kiss László (Puch)