Az 1927-ben alakult Soproni Automobil Egyesület (SAE) a korábban kimagasló sikerrel megrendezett Brennbergi Hegyiversenyek után 1932-ben anyagi nehézségek miatt látszólag kisebb, ám jelentőségét tekintve hasonlóan fontos versenyt szervezett Sopronban. Az éves versenynaptárba Soproni Grand Prix néven felkerült körversenyt az Ady Endre út - Lövér körút - (a mai) Béke út útvonalon rendezték meg. A versenyzőknek a hozzávetőlegesen 5,27 km -es körből 40 - et kellett teljesíteni. A start az Ady Endre út és a Lövér körút elágazásánál volt, itt állították fel a képen látható tribünt is. (mögötte az Erzsébet-kert) A verseny plakátja a bejegyzés felett a Soproni Automobil Egyesület címkére kattintva érhető el.
---
A bejegyzésben korábban egyetlen fotó szerepelt, most azonban egy fotósorozattá egészült ki az illusztráció. A képek sorrendjének meghatározásáért köszönet Kovács Péternek és Friedrich Rezsőnek.
Gimesi Szabolcs: A Soproni Automobil Egyesület (1927-1937), Soproni Szemle,1979/2.
Hozzászólások
B.Kovács szűcs a Színház utcából, oldalkocsis motorkerékpárral.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár ez itt most kicsit "Off", de voltak a kerékpáros körversenyek is, városon belül és a nagyobb, Lővér körúti is. Bátyám versenyzett is az '50-es évek végén...valahol mintha lett volna képe Anno-nak erről...nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sport címke alatt nézd meg a keresőben. Mintha már fent lenne, de ha egyre gondolunk, akkor az motoros volt a József Attila úton.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kerékpár versenyeket szerettem. Mindig ugyanannak a versenyzőnek szurkoltam, pedig nem is ismertem, fogalmam sem volt, kicsoda, csak annyit tudtam róla, hogy a Fáyba járt. Rendszerint a középmezőnyben végzett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hajtó Jóska? A szüleinek volt az a kis pavilonja (élelmiszeres), a Lőver körúton az mai Éva presszó után, a zenepavilonos ligetnél?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, a nevét sem tudtam, csak azért szúrtam ki, hogy mégis valakinek szurkoljak.....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak azért említettem, mert ő volt az akkori amatőr favorit...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 7. 8. képen Felső Lőwer-ek villamoshálózatát ellátó trafó (is) látható, a Felső Lőwer út, Hársfa-sor sarkán..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 7. és 8. képhez a"Felsőlővér út" megnevezést soha sem használtam, nekem ma is
FELSŐLŐVER ÚT. Látom, Horváth Péter Pál Felső Lőwer útként írja le, nem tudom,
hogy 1932-ben még használták-e így. A Lővér meghatározás, szerintem a 2. Világháború
után terjedt el. A régi soproniak sohasem használták!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A harmadik képen a hátteret az Erzsébet kert fái adják! Mekkorák voltak már akkor is!
Jobboldalt még nincs beépítettség, vagyis a pincészet előtt üres volt a telek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 7. képen távírókábel elosztó vasszekrénye látható. (http://www.taviromuzeum.hu/pages/1887-1914/1887-1914.htm 3. kép) A jobbról balról álló rácsos vasoszlopon a vasszekrény felett volt a trafó, ahogy a 8. képen látható is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Facebook oldalunkról, Négyesi Páltól:
1. kép: 35-ös rajtszámmal: Kupcza Géza (DKW)
41: Zboray Ferenc (DKW)
42: Masa Gyula (DKW)
43: Karl Bohmann (Bohmann Spezial 175 cc)
28: Stern Endre (Puch)
4. képen hármas rajtszámmal: Kozma Endre (Rudge)
8. képen kettes rajtszámmal: Josef Giggenbach (Rudge)
10. képen 27-es rajtszámmal: Kiss László (Puch)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlékszem, a Várkerületen is voltak motorkerékpár versenyek. (Várkerület, Ógabona tér -Széchenyi tér volt a pálya, amit számtalanszor körbe dübörögtek.
Az egyik házbeli "bácsi" is a versenyzők között repesztett, és a ház népe testületileg szurkolt neki. Fülsiketítő versenyek voltak, örökösen lerobbanó motorkerékpárokkal.