A Soproni Grand Prix

Keresés az archívumban

Soproni Grand Prix
1
Eredeti méret
Soproni Grand Prix
2
Eredeti méret
Soproni Grand Prix
3
Eredeti méret
Soproni Grand Prix
4
Eredeti méret
Soproni Grand Prix
5
Eredeti méret
Soproni Grand Prix
6
Eredeti méret
Soproni Grand Prix
Versenybírák, nézők a Körpaddal szemben a Felsőlövér útnál. (Kovács Péter)
7
Eredeti méret
Soproni Grand Prix
Versenybírák, nézők a Körpaddal szemben a Felsőlövér útnál. (Kovács Péter)
8
Eredeti méret
Soproni Grand Prix
A Szent István körút egyenes szakasza a Lőver uszoda felől. A háttérben a Bécsi-domb látszik. (Kovács Péter)
9
Eredeti méret
Soproni Grand Prix
10
Eredeti méret

Az 1927-ben alakult Soproni Automobil Egyesület (SAE) a korábban kimagasló sikerrel megrendezett Brennbergi Hegyiversenyek után 1932-ben anyagi nehézségek miatt látszólag kisebb, ám jelentőségét tekintve hasonlóan fontos versenyt szervezett Sopronban. Az éves versenynaptárba Soproni Grand Prix néven felkerült körversenyt az Ady Endre út - Lövér körút - (a mai) Béke út útvonalon rendezték meg. A versenyzőknek a hozzávetőlegesen 5,27 km -es körből 40 - et kellett teljesíteni. A start az Ady Endre út és a Lövér körút elágazásánál volt, itt állították fel a képen látható tribünt is. (mögötte az Erzsébet-kert) A verseny plakátja a bejegyzés felett a Soproni Automobil Egyesület címkére kattintva érhető el.
---
A bejegyzésben korábban egyetlen fotó szerepelt, most azonban egy fotósorozattá egészült ki az illusztráció. A képek sorrendjének meghatározásáért köszönet Kovács Péternek és Friedrich Rezsőnek.

Kép típusa
Fotó/Mozgókép készítője
Kép keletkezési ideje
1932. május 15.
Kapcsolódó bejegyzés
Kapcsolódó kiadvány
Forrás

Gimesi Szabolcs: A Soproni Automobil Egyesület (1927-1937), Soproni Szemle,1979/2.

Szerző
1932
2018-1786
Évszámos térképre

Hozzászólások

Tarcsai Mária | 2013. április 21. 11:01

Emlékszem, a Várkerületen is voltak motorkerékpár versenyek. (Várkerület, Ógabona tér -Széchenyi tér volt a pálya, amit számtalanszor körbe dübörögtek.
Az egyik házbeli "bácsi" is a versenyzők között repesztett, és a ház népe testületileg szurkolt neki. Fülsiketítő versenyek voltak, örökösen lerobbanó motorkerékpárokkal.

Kovács Péter | 2013. április 21. 18:16

B.Kovács szűcs a Színház utcából, oldalkocsis motorkerékpárral.

Friedrich Rezső | 2013. április 21. 16:08

Bár ez itt most kicsit "Off", de voltak a kerékpáros körversenyek is, városon belül és a nagyobb, Lővér körúti is. Bátyám versenyzett is az '50-es évek végén...valahol mintha lett volna képe Anno-nak erről...nem?

Kótai Mónika - szerkesztő | 2013. április 21. 16:44

Sport címke alatt nézd meg a keresőben. Mintha már fent lenne, de ha egyre gondolunk, akkor az motoros volt a József Attila úton.

Tarcsai Mária | 2013. április 21. 17:09

A kerékpár versenyeket szerettem. Mindig ugyanannak a versenyzőnek szurkoltam, pedig nem is ismertem, fogalmam sem volt, kicsoda, csak annyit tudtam róla, hogy a Fáyba járt. Rendszerint a középmezőnyben végzett.

Friedrich Rezső | 2013. április 22. 12:44

Hajtó Jóska? A szüleinek volt az a kis pavilonja (élelmiszeres), a Lőver körúton az mai Éva presszó után, a zenepavilonos ligetnél?

Tarcsai Mária | 2013. április 22. 15:05

Nem tudom, a nevét sem tudtam, csak azért szúrtam ki, hogy mégis valakinek szurkoljak.....

Friedrich Rezső | 2013. április 22. 19:31

Csak azért említettem, mert ő volt az akkori amatőr favorit...

Horváth Péter Pál | 2016. július 25. 09:14

A 7. 8. képen Felső Lőwer-ek villamoshálózatát ellátó trafó (is) látható, a Felső Lőwer út, Hársfa-sor sarkán..

Kovács Péter | 2016. július 25. 20:43

A 7. és 8. képhez a"Felsőlővér út" megnevezést soha sem használtam, nekem ma is
FELSŐLŐVER ÚT. Látom, Horváth Péter Pál Felső Lőwer útként írja le, nem tudom,
hogy 1932-ben még használták-e így. A Lővér meghatározás, szerintem a 2. Világháború
után terjedt el. A régi soproniak sohasem használták!

Friedrich Rezső | 2016. július 26. 20:06

A harmadik képen a hátteret az Erzsébet kert fái adják! Mekkorák voltak már akkor is!
Jobboldalt még nincs beépítettség, vagyis a pincészet előtt üres volt a telek.

Kótai Mónika - szerkesztő | 2019. február 4. 15:01

Facebook oldalunkról, Négyesi Páltól:

1. kép: 35-ös rajtszámmal: Kupcza Géza (DKW)
41: Zboray Ferenc (DKW)
42: Masa Gyula (DKW)
43: Karl Bohmann (Bohmann Spezial 175 cc)
28: Stern Endre (Puch)

4. képen hármas rajtszámmal: Kozma Endre (Rudge)

8. képen kettes rajtszámmal: Josef Giggenbach (Rudge)

10. képen 27-es rajtszámmal: Kiss László (Puch)

A bejegyzés létrehozása: 2013. február 14.
Kérjük, ne használja a képernyő nyomtatást a képek másolására! Köszönjük.