A 18. században a soproni városfalak végleg jelentőségüket veszítették. A belső három városfal mentén évszázadokon át kiépülő Várkerületen a közlekedés nehézkessé vált. A 19. század folyamán a város lakossága csaknem háromszorosára nőtt, így a forgalom szervezése is nehézségeket okozott. Wälder József városi főmérnök 1905-re elkészítette a város rendezési tervét, amely talán a legjelentősebb hatású terv napjainkig. A koncepció kulcsfontosságú részét képezték a különböző utcanyitások.
A fényképen a mai Árpád utca és Várkerület találkozását látjuk, ahol a házak elbontásával 1934-ben megnyitották az új közlekedési utat, de a nevét Árpád vezérről csak 1939-ben kapta meg. Fejlesztésére egészen napjainkig különleges elképzelések vannak. Például: az Ikva-patak befedésével a Híd utcán át egészen az elkerülő-útig szeretnék a forgalmat elvezetni. Talán egyszer ez is megvalósul!
Hozzászólások
Hát ebben a felbontásban nehéz kivenni a feliratokat, de kicsit később balról jobbra:
66.sz.: Günsberger Zsigmond raktározás fuvarozás, Szabó Vendel cipész, Székely és Tsa könvnyomda, Reiszner Antal pék és süteménykészítő
68.sz.: Frischmann József és Tsa ásványolajkereskedel ("Vacuum" Company Rt képviselet) "Kegyelet " Temetkezési Vállalkozás Takács és Tsai, Schneeberger húsbolt
70.sz.: Orbán József cipész, Kifőzés Meiszner Józsefné, Reidi István női szabó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Ikva talán legszebb része pont a Paprét-től a Híd utcáig terjed. Ha azt le akarnák fedni, lesz egy-két szavam hozzá... S mindezt az autókért, ahelyett, hogy korlátoznák a mára elviselhetetlenné nőtt forgalmat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viktor, a szívemből beszél..... éppen most siratom a könyvtár (volt Fáy iskola) romantikus kertjét . Képesek feláldozni egy gyönyörű kertet, ahelyett, hogy a nagyközönség számára megnyitották volna, kidönteni lebontani régi, romantikus épületeket, várfalat stb. ...én is azt hiszem, hogy ez a város tűl sok áldozatot hoz az autósokért. Magyarán beáldozták az egész várost. Az udvarokban, járdákon, zöldövezetben, mindenhol lehetővé tették a parkolást. Ebben a városkában nem is kéne autóba ülni, hogy elérjük bárhová, sőt -merem állítani- gyalog könnyebb és főleg gyorsabb elérni. Ezt számtalanszor tapasztalom, mikor az unokámat oviba kísérem. Inkább a kerékpározást kéne szorgalmazni, és az autótulajdonosokat valami módon érdekeltté tenni abban, hogy hagyják a városon kívüli parkolókban a kocsijaikat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marika néni! Ez igaz, hogy nem a témához tartozik, de mi történik a könyvtár kertjében??
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Pap rétről ott vágnak utat a Hid utcába az autók részére. Nézze ezeket a pár napja készült képeket:
http://indafoto.hu/tacsifoto/image/20854271-d44fa8e4/user
http://indafoto.hu/tacsifoto/image/20854275-aba9ef0b/user
http://indafoto.hu/tacsifoto/image/20854269-7e6f6d01/user
http://indafoto.hu/tacsifoto/image/20824559-7909f59b/user
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem a saját képeimet, a Várkerületen összesen 160 felvételt készítettem, de szinte hihetetlen, erről a szakaszról egyetlenegyet sem. Sürgősen pótolnom kell..... ezt azért írom , mert a jelen képet nézve, valahogy a házak nem stimmelnek. Keveslem őket. Most elmegyek fényképezni, mert nincs nyugtom addig, aztán visszatérek....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben megjártam az utam, fényképeztem is, de nem igazán szalonképesek, mert elkezdett esni az eső. De arra jó volt, hogy belássam, a kép jó, minden stimmel. A jobboldali ház ahol jelenleg a lottózó működik, baloldalon a szépségszalon, a mellette lévőt bontották le az utca nyitás érdekében, az utána következőt bombatalálat érte, jelenleg OTP szervezésű társasház áll a helyén. Ez után következeik az a ház, ahol az egykor oly közkedvelt Tramini vendéglő volt, amiért az osztrákok bolondultak, és direkt azért jártak ide, hogy ott ebédelhessenek.... (akkoriban még nem volt annyi fodrász és fogorvos) szóval minden helyreállt bennem. Nagyon jó kép. Köszönet a Múzeumnak és személy szerint Bolodár Zoltánnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is úgy gondolom, hogy Sopronban nincs távolság, amit gyalogosan vagy kerékpárral ne lehetne megtenni, talán csak a külvárosok vannak messze egymástól, ezért magam is gyalogosan vagy kerékpárral közlekedek. Viszont úgy tudom, hogy eldöntött tény, hogy a forgalmat a Híd utca felé a Papréten át fogják elvezetni. A Torna utca és az Ikvahíd nem alkalmas erre (ezt mi is beláthatjuk), ezért született ez a döntés. Nem vagyok benne 100%-ig biztos, de én így hallottam, hogy megvalósul az út.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zoltán! De hogy jutnak el a Pap rétre? Ahhoz mégis csak szükség van a Torna utcára és az Árpád utcára. Mindkét utca -különösen a Torna - nagyon keskeny.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ez az út lesz a könyvtár kertjén keresztül. Az valóban kérdés, hogy a Torna utca csöppnyi járdája a megnövekedett forgalom miatt mennyire lesz biztonságos. Mindenesetre a patak lefedésénél egy kicsit talán jobb így, bár nem igazán látom az értelmét, utakkal behálózni kicsi városunkat, közben letarolva zöldterületeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Árpád utcát jó, hogy megnyitották, de azóta sincs kialakult, önálló karaktere, nincsenek egybefüggő házsorai, baloldalt a sok elhagyott, elhanyagolt pavilon, a volt mentőállomás siralmas állapotban lévő helye pedig egyenesen lesújtó. Ha tovább megyünk, az Ikva bal partján lévő házak sőt, maga az Ikva medre is kész romhalmaz egész a Bem utcáig. Apropó! Régi mániám, hogy a soproni hidaknak miért nincs nevük? Csak körülírva tudunk megnevezni egy-egy hidat. Javaslom, hogy kapjon minden híd női keresztnevet, ezzel talán kissé helyrebillen a férfiakról elnevezett utcanevek nyomasztó fölénye :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közlekedés ügyben nem ez az "első" és " jó" döntés. De közelíti az építészet terén elkövetett...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A minap arra autózva, (!) :-( elszomorodtam a kihalt, Ikva-Fenyő áruházak látványától...ekkora területet a város szívében így eltűrni, igazi balkáni állapot.
Közlekedés szervezésről: a város illetékesei két irányt ismernek /szerintem/: előzetes döntések, hatástanulmányok nélkül.-> LIDL lámpás csomópont. A másik irány az események után loholás: megoldani a már alaposan elrontott helyzeteket-> belvárosi közlekedési és parkolási koncepció. Kicsit olyan "foltozzuk, ahol kell" jellege van a dolognak. Most a Várkerület projektet várom bizakodva...a gyaloglás-kerékpározás-buszozás alternatíva valóban haladó elképzelés, csak nem motivál senkit a pimaszul magas buszjegy-ár és a gátlástalan mennyiségű és áru parkolási rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár én már jó ideje Horn bérlettel utazok, mindig meghökkenek, micsoda drága lett a buszjegy ára...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit szomorúan olvasom a soproni úthálózatról és fejlesztésekről szóló beszámolóitokat. Bár már régen nem vagyok kedves szülővárosom lakója, időnként - sajnos egyre ritkábban - hazatérve én is azt látom, hogy sok mindent feláldoztak és feláldoznak a a modern lakótelepekért és a közlekedés "fejlesztéséért". Azt ugyan nem nagyon nevezném fejlesztésnek, amikor a város karakterét, családias hangulatát változtatják meg. Amíg Sopronban laktam, sokat jártam a környékbeli hegyeket, erdőket. Akkor azt mondtam, hogy bármely irányban elindulva 15-20 perc sétával erdőben vagy legalábbis szép tájban gyönyörködhetünk. Egyetértek a városért aggódó soraitokkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elképesztő! Az 1800-as éveg legvégén ennek a három háznak a homlokzatán alig akad tenyérni hely ahol ne volna cég- vagy reklámtábla. Ráadásul, ahány annyi fajta, mert még nincs hatóságilag szabályozva. (Készítésükre külön szakma alakult: cégtábla festők, mint pl. Cmarits) Ennyit a a reklámról, ami nem is annyira új. (Na de a mai módszerek, és most is tisztes mestereknek adnak kenyeret?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néhány cégtábla neve jobbról balra haladva, érdekességképpen: Könyvnyomda, majd balra -a Mária-szobor felé - indulva: Nagy Czenki Serfőzde, könyvnyomda, Café J.Wiedemann, bútor raktár, Frischmann, Schwartz Ágost, Geszler István.