if ($logged_in == FALSE) { }

Autóbuszok Sopronban

Hozzászólok
Autóbusz a Várkerületen

Sopronban először 1928. április 1-én közlekedett menetrend szerinti buszjárat, azonban két, az idegenforgalom szempontjából fontos helyre, az uszodához és a Tómalomra nem volt könnyű megindítani a rendszeres közlekedést; az uszodához vezető út - a mai Lövér körút- minősége nem volt megfelelő, a Tómalomra pedig ekkor még nem készült el a bekötőút, így ugyan oda jártak már autóbuszok, de a tóhoz gyalogolniuk kell a vendégeknek, egészen 1929 tavaszáig, amikoris végre elkészült a megfelelő bekötőút. A képen a Várkerületen látható egy autóbusz, valószínűleg az 1960-as évek elején, esetleg az 1950-es évek végén.

Kép típusa: 
Kép keletkezési ideje: 
1950-es évek vége
Kapcsolódó kiadvány: 
Forrás: 

Hárs József: Idegenforgalom Sopronban a két világháború között - Soproni Szemle-1967/2

Szerző: 
Kép keletkezésének éve: 
1959
6292-1923
Térkép nézetbe kerül: 
Térképre kerül
Turista térképre kerül: 
Nem kerül turista térképre
A bejegyzés szerzőjének életrajza: Kótai Mónika
A bejegyzés létrehozása: 2013. október 26.

Hozzászólások

Friedrich Rezső képe

Erről ma az jut eszembe, (kissé "off"), hogy 16 perc alatt értem le az Erzsébet utcai lámpától, a Csengery-n át, LIDL lámpákig...(szombat 11:30). Szinte lehetetlen, Sopron közlekedése...

Horváth Péter Pál képe

Helló Rezső!
Nem kaptad meg a Mónika közvetítésével a laktanyfotóról alkotott véleményem?
Hp

Friedrich Rezső képe

De, köszönettel és írtam is hozzá...kösz a megerősítést.

Fekete Csaba képe

Szerintem gyalog sem lenne több 16 percnél, de biciklivel biztosan sokkal kevesebb (csak életveszélyes).

Friedrich Rezső képe

Nem fényűzésből autózok sajnos, tehát nincs alternatívám. Ellenben, ha tehetem, a Balfi úton át hagyom el a várost...

Wallon-Hárs Viktor - webmester képe

Szerintem akkor lesz megfelelő a közlekedés az autósok számára is, ha rájönnek, hogy mire való az autó (személyautó) :-) Arra biztos nem, hogy csak egy sofőrt szállítson A-ból B-be, majd este vissza. Erre van a bicikli, a taxi a busz és természetesen a lábunk. Érdemes lenne kiszámolni, hogy ha taxival jár valaki munkába, mennyivel fizet KEVESEBBET, mintha fenntart egy autót.
A torlódásokat az autókkal "csinálják". Ez nem központilag megoldható probléma (azaz ne a vezetőktől várjuk), hanem egyértelműen egyénileg belátható és kezelhető. Uff!

Friedrich Rezső képe

OFF, Viktor, megértem a "zöld" filozófiádat, de sajnos azt kell mondanom, hogy az én esetemben, Nagycenk-Sopron viszonylatban és a kocsim fogyasztását alapul véve, a busz DRÁGÁBB...nem beszélve a menetrend merevségéről: hétvégén nem kis probléma Sopronba/ból jutni. Te városi viszonylatban gondolkodsz, de vannak más szempontok is...ON.

Wallon-Hárs Viktor - webmester képe

Itt azt hiszem nem a zöldségről van szó leginkább, hanem arról, hogy megmozdul a sor, vagy nem. És valóban csak a városi viszonylatra gondoltam... :-). A dugóban rostokolók többségét talán a helyiek adják, nem tudom. Amondó vagyok, hogy itt tegyünk pontot a vitának a végére!

Friedrich Rezső képe

Nem vitatkozni akartam, mert ráadásul, egyetértek Veled...!

Horváth Péter Pál képe

A kép 1962-63-ban készülhetett, mert a régi kandelábereken, már az új higanygőz lámpák láthatók, míg a járdán a régi - pajzsreklámos gázlámpák...