A most bemutatott felvételek az Ünnepi Hetek keretein belül 1969. július 6-án megrendezett autóversenyen készültek.
Az említett 1969-es versenyről az Autó-Motor tudósításából átfogó képet kaphatunk. A futamon mindössze egyetlen magyar versenyző, Kiss Ferenc indult, azonban a 2*15 körös verseny harmadik körében autója villanyoszlopnak ütközött és kigyulladt. A csodával határos módon a hazai versenyző kisebb sérülésekkel megúszta a balesetet. Nem volt ilyen szerencsés az az osztrák pilóta, Otto Bussek, aki az 5300 méteres pályán a futam utolsó körében rohant betonoszlopnak, őt többszörös sérülésekkel szállították kórházba.
A versenyen végül nyolcan értek célba, a közel tízezer néző az osztrák Niki Laudát (Kaiman MK4) ünnepelhette a Forma-V kategória győzteseként.
Kérjük, ha vannak emlékeik a versenyről, írják meg nekünk őket hozzászólás formájában. Köszönjük!
A korabeli újságcikket az Arcanum Digitális Tudománytár honlapján keresztül értük el.
Autó-Motor, 1969. július 21.
Hozzászólások
Én is voltam ezen az autóversenyen a férjemmel ,mint kismama (okt.-ben szültem)és arra emlékszem,hogy nagyon tökéletes volt az út és jó volt nézni a csodás autókat .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majdnem 50 éve ennek és sajnos ma elment egy ikonikus alakja a versenysportnak: Niki Lauda, aki ezen a versenyen, 19 évesen, megnyerte Porschejával a "túrakocsi" kategória futamát.
R.I.P. Niki Lauda...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves Rezső, továbbra is úgy gondolom, hogy picit megtévesztenek az emlékeid. Most olvastam az Autó-Motor cikkét erről a versenyről, a részletes eredményekkel kategóriánként. Niki Lauda egyértelműen a Forma-V verseny győztese volt. A túraautók futamát az osztrák Lambert Hofer (Porsche) nyerte Wolfgang Stumpf (Alfa Romeo) előtt. A "kis" 1300 kcm-es géposztályban pedig a szintén osztrák Johann Schnabl (BMC Cooper) nyert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon köszönöm az "update"-et. Természetesen lehet, hogy rosszak, halványodnak, már az emlékek.
Igaz, annak idején még a tájékoztatás a futamon és az én ilyen irányú ismereteim sem voltak eléggé kifinomultak!
Köszönöm!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Video a versenyről: https://youtu.be/p6f04bSlg6s
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A video végén látható belesetről (idézet az Autó-Motor 1969 júliusi számából):
A viszonylag kisebb koccanások és géphibák sorát a futam utolsó körében az osztrák Otto Bussek zárta be, aki - ugyancsak az alsó pálya lejtős szakaszán - elvesztette uralmát a 150 km-es sebességgel száguldó torpedója felett, és egy betonoszlopnak rohant. A kocsi derékba tört, a versenyező fejsérüléssel és lábtöréssel került kórházba. Nyolcan értek célt. Győzött Niki Lauda, Ausztria (Kaiman MK4) 2. Erich Breinsberg, Ausztria (Kaiman MK4) 3. Fritz Böhler, Ausztria (Austro Vau)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyszínek:
1-es kép, a Felsőbüki utca torkolata alatti "nagy kanyar"
2-es kép, kicsivel később, a béke út eleje, ahol a háttérben egy akkor még működő fodrászat portálja látható.