Mielőtt a Lackner Kristóf utcában 1966-ban megépült volna a buszpályaudvar, az autóbuszok az Ógabona téren kialakított megállóhelyekről indultak. Angyalfi Andor felvételén a téren várakozó buszok láthatóak, háttérben a Színház utca 8-as számú házzal. A Kapcsolódó bejegyzésben az innen indult buszok útvonalai is olvashatók, illetve egy korabeli fotó mellett egy térkép is megtekinthető a pályaudvar pontos helyéről.
Hozzászólások
Nem éreztem magam jól abban az "utánfutóban"...egyszer volt "szerencsém" kipróbálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://sopronanno.hu/archivum/kategoriak/cimkek/kozlekedes
Ez pontosan ide illeszthető...a hozzászólások is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
200 évvel (1800-as évek eleje) ezelőtt meg itt jobbra volt a lovassági kaszárnya bejárata....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ikarus 30-sal én is utaztam a pótkocsiban, csak az trolibusz volt és a Városligetben kerülte meg a Hősök terét. Gyerekként jó buli volt, most már nem biztos, hogy annyira élvezném.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok-sok emlék fűződik az Ógabona térre! Télen végig rohanni a sötét szeles Színház utcán a balett után, hogy elérjem a 18h-si Bánfalvára induló buszt! Sokáig az egyetlent! A buszokon elől volt csak egy szűk ajtó,belül jobbra előre volt középen a motorháztető balra a sofőr, jobbra a jegyellenőrzés után a kalauz ült! Az a sok hó, amitől járni alig lehetett és a busz is ide-oda csúszkált! Visszatekintve is fázom!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A motorházat pedig, egy "steppelt" bőrtakaró borította. Ugye? Meg a gázolaj szag...amivel néha a padlót "kezelték".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A padlót orsóolajjal kezelték, hogy ne porozzon, ami ugyan tilos volt, mert a padló gumiborítását "megette". A gázolaj még agresszívebben eszi a gumit. Gázolajszag viszont bőven jött a Csepel motorokból :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is így tudom, de a szaga miatt írtam...mert az gázolaj volt, az biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az oldal tényleg kedvenc, de a buszpályaudvar - úgy is mint Ógabona téri lakosnak - bizony nem volt az. Akkora volt a forgalom az utcánkban, hogy nyitott ablaknál nem is lehetett kibírni....Hajnaltól estig repesztettek a buszok, aláfestés volt a ruhagyári műszakváltás zajos gyalogosforgalma, a Húsgyár egész éjszaka tartó fagyasztott félsertés rakodása . Ezek a dolgok aranyozták be a mindennapjainkat....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így igaz Rezső! Sötétbarna steppelt műbőrféle lehetett? Na és az olajjal bekent járófelület! Akkor nem lehetett szemetelni a buszon! A végállomáson a kalauz felhintette fűrészporral, főleg ha esett az eső és a hó, ami leolvadt a cipőkről könnyebb volt kitakarítani.
Marcsi! A "kiváltságosoknak", akik a belvárosban laktak sajnos más kellemetlenséget kellett elviselniük! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Torma László gondolatai a kép kapcsán honlapunk Facebook oldaláról: A sofőr pihenő a mostani BÁV helységben volt. A forgalomirányító a mai pékség helyén. Az édesapám is innen indult anno a 2-es alsó lővéreki járattal a '60-as évek elején! Ez a járat az 1-es vonalán a Deák ( akkor Május 1 ) tér-ig azonos vonalon ment a Borostyán cukrászdáig. Innen a 2-es a Béke út és az Egyetem felé ment tovább majd a Turista ( Fenyves Szálló ) szálló volt a végállomás. Az 1-es járat a körúton az uszoda érintésével ért a végállomásra
! Ha jól emlékszem óránként jártak a buszok és 5-5 perec pihenő volt a végállomásokon
!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az időben itthon még nem léteztek csuklós autóbuszok. A szállítható utasszám
emelését leselejtezett IKARUS 30-as (harmadik a sorban) autóbuszok pótkocsivá alakításával
oldották meg, első forgózsámoly alkalmazásával. Sopronban is létezett ilyen pótkocsis
szerelvény néhány járaton, nem hosszú ideig. Labilissága miatt nem volt lélekemelő ilyenen
utazni.