Buszpályaudvar az Ógabona téren II.

Hozzászólok
Buszpályaudvar az Ógabona téren

Mielőtt a Lackner Kristóf utcában 1966-ban megépült volna a buszpályaudvar, az autóbuszok az Ógabona téren kialakított megállóhelyekről indultak. Angyalfi Andor felvételén a téren várakozó buszok láthatóak, háttérben a Színház utca 8-as számú házzal. A Kapcsolódó bejegyzésben az innen indult buszok útvonalai is olvashatók, illetve egy korabeli fotó mellett egy térkép is megtekinthető a pályaudvar pontos helyéről.

Kép típusa: 
Fotó/Mozgókép készítője: 
Kép/Mozgókép beküldője: 
Kép keletkezési ideje: 
1950-es évek
Szerző: 
Kép keletkezésének éve: 
1958
Évszámos térképre
5802-1914
A bejegyzés szerzőjének életrajza: Kótai Mónika
A fotó készítőjének életrajza: Angyalfi Andor
A bejegyzés létrehozása: 2013. november 3.

Hozzászólások

Horváth Péter Pál képe

Ebben az időben itthon még nem léteztek csuklós autóbuszok. A szállítható utasszám
emelését leselejtezett IKARUS 30-as (harmadik a sorban) autóbuszok pótkocsivá alakításával
oldották meg, első forgózsámoly alkalmazásával. Sopronban is létezett ilyen pótkocsis
szerelvény néhány járaton, nem hosszú ideig. Labilissága miatt nem volt lélekemelő ilyenen
utazni.

Friedrich Rezső képe

Nem éreztem magam jól abban az "utánfutóban"...egyszer volt "szerencsém" kipróbálni.

Friedrich Rezső képe

http://sopronanno.hu/archivum/kategoriak/cimkek/kozlekedes

Ez pontosan ide illeszthető...a hozzászólások is.

Horváth Péter Pál képe

200 évvel (1800-as évek eleje) ezelőtt meg itt jobbra volt a lovassági kaszárnya bejárata....

Barlai Pál képe

Ikarus 30-sal én is utaztam a pótkocsiban, csak az trolibusz volt és a Városligetben kerülte meg a Hősök terét. Gyerekként jó buli volt, most már nem biztos, hogy annyira élvezném.

Moser Aranka (Pauliné) képe

Sok-sok emlék fűződik az Ógabona térre! Télen végig rohanni a sötét szeles Színház utcán a balett után, hogy elérjem a 18h-si Bánfalvára induló buszt! Sokáig az egyetlent! A buszokon elől volt csak egy szűk ajtó,belül jobbra előre volt középen a motorháztető balra a sofőr, jobbra a jegyellenőrzés után a kalauz ült! Az a sok hó, amitől járni alig lehetett és a busz is ide-oda csúszkált! Visszatekintve is fázom!

Friedrich Rezső képe

A motorházat pedig, egy "steppelt" bőrtakaró borította. Ugye? Meg a gázolaj szag...amivel néha a padlót "kezelték".

Ősz Zoltán képe

A padlót orsóolajjal kezelték, hogy ne porozzon, ami ugyan tilos volt, mert a padló gumiborítását "megette". A gázolaj még agresszívebben eszi a gumit. Gázolajszag viszont bőven jött a Csepel motorokból :-)

Friedrich Rezső képe

Én is így tudom, de a szaga miatt írtam...mert az gázolaj volt, az biztos.

Tarcsai Mária képe

Az oldal tényleg kedvenc, de a buszpályaudvar - úgy is mint Ógabona téri lakosnak - bizony nem volt az. Akkora volt a forgalom az utcánkban, hogy nyitott ablaknál nem is lehetett kibírni....Hajnaltól estig repesztettek a buszok, aláfestés volt a ruhagyári műszakváltás zajos gyalogosforgalma, a Húsgyár egész éjszaka tartó fagyasztott félsertés rakodása . Ezek a dolgok aranyozták be a mindennapjainkat....

Moser Aranka (Pauliné) képe

Így igaz Rezső! Sötétbarna steppelt műbőrféle lehetett? Na és az olajjal bekent járófelület! Akkor nem lehetett szemetelni a buszon! A végállomáson a kalauz felhintette fűrészporral, főleg ha esett az eső és a hó, ami leolvadt a cipőkről könnyebb volt kitakarítani.
Marcsi! A "kiváltságosoknak", akik a belvárosban laktak sajnos más kellemetlenséget kellett elviselniük! :)

Kótai Mónika - szerkesztő képe

Torma László gondolatai a kép kapcsán honlapunk Facebook oldaláról: A sofőr pihenő a mostani BÁV helységben volt. A forgalomirányító a mai pékség helyén. Az édesapám is innen indult anno a 2-es alsó lővéreki járattal a '60-as évek elején! Ez a járat az 1-es vonalán a Deák ( akkor Május 1 ) tér-ig azonos vonalon ment a Borostyán cukrászdáig. Innen a 2-es a Béke út és az Egyetem felé ment tovább majd a Turista ( Fenyves Szálló ) szálló volt a végállomás. Az 1-es járat a körúton az uszoda érintésével ért a végállomásra
! Ha jól emlékszem óránként jártak a buszok és 5-5 perec pihenő volt a végállomásokon
!