Az 1923 júniusában költségvetési viták miatt megszűnt soproni villamost csak két év múlva követték autóbuszok. Az alumínium "ezüstbárkák" körül ekkor már taxik (1929-ben 27), egyéb gépjárművek verték fel a port. De a helyi kezdeményezések sorra buktak meg a posta vétója miatt. Végre ők vágtak bele 1928-ban, de a remélt nagy bevétel elmaradt. 1931-ben adták fel. Helyükre lépett a GYSEV. Azonban inkább a tómalmi és a balfi járatokat üzemeltette, az utóbbit 1934-től a Pittner-féle strandig. A városi vonalakra a győri Stár vállalat 1932. május 20-tól kötött előbb 3, majd 10 évre szerződést, de nem maradhatott végig mint zsidó vállalkozás. (A kezdeti időkből valók a terméskőből épített várók a megállókban.) Addig sem könnyítették meg a dolgukat behívók, gumihiány és benzinkorlátozás. Egy időben fakerekekkel is próbálkoztak. 1944. augusztus 30-án az utolsó autóbuszukat vezetővel együtt behívták. Székesfehérvárról Gáncs Lajos hozta vállalatát. Irodája az Ógabona tér 8-ban volt, az 1953 óta Megyei Idegenforgalmi Hivatal mellett. Ez lett később a Volán irodája. Előtte, mint a felvételen is, álltak a buszaik, az autóbusz pályaudvar 1966. évi felépültéig. A képen látható már Ikarus.
Hozzászólások
A lókolbász imádtuk, mi már nem a kényszer szülte szükség miatt vettük. A mai napig szeretem, ritkán, de időnként hozzájutok. Emlékeim szerint a Gyulai lókolbász talán drágább is volt, mint a sima. Lóhúst viszont még soha nem ettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár még ma is lehetne lóhúst kapni. Nagyon finom, szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Állítólag Budapesten lehet lóhúst kapni, de hát csak a kiöregedett rágós húsú matuzsálemek kerülnek vágóhídra....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sok helyen,de a mai napig lehet kapni ló gyulai kolbászt,amit még kereskedő-tanuló koromban szerettem meg.Szerintem sokkal ízletesebb,mint a sertésből készült!Igaz,abban az időben még meg volt hozzá az ,,alapanyag'',manapság ló se nagyon van,pláne ilyen felhasználásra...A mainak az íze pedig meg sem közelíti az akkoriét,nem beszélve az áráról: ma minimum a másfél-kétszerese a sertésének,pedig anno a sertés gyulai nyolcvan,míg a ló NEGYVEN forintba került kilónként!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos úgy néz ki, hogy újra autóbuszok zaja zavarja a nyugalmunkat és repesztgeti hamarosan az Ógabona téri házak falát, ugyanis a Várkerület átalakítása miatt ismét kétirányúvá teszik. Már megépült az új autóbusz megálló az egy méter széles járdánál... Jaj nekünk! Ki agyalta kit ezt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel csak most akadtam a bejegyzésre, csak most vettem észre a Fortepan nagyfelbontású képén, hogy a Várkerület elején 1965-ben már látható egy ostornyél lámpaoszlop!
A lóhusbolt meg '77 után is üzemelt még. A főnököm ugyanis mint fiatal munkatársát rendre emgem kért meg, hogy vigyem ide (Skoda 100-as) a megrendelt árúért. Sosem derült ki, hogy amint mondta, valójában csak a kutyájának viszi a cuccot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt még MÁVAUT volt a cég neve. A váróteremben hatalmas barna lécborítású padok voltak. A Lackner utcai buszpályaudvar is a MÁVAUT égisze alatt épült, csak 1970-től lett VOLÁN...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még az orromban érzem az aszfalton párolgó olaj szagát és látom ahogy a melegtől felbordásodott...nyáron, a Tómalomra induló buszra várva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szinte el sem hiszem, hogy 1965-ben még létezett a lóhús áruda. Kinek volt kedve akkor lóhúst enni, hisz már sertéshús is volt bőven.....