Az Osztrák Motoros Szövetség az 1920 évek eleje óta rendez kirándulásokat, csillagtúrákat, ügyességi versenyeket, melyekkel Adolf Schmal (1872-1919) kerékpározó, az osztrák kerékpáros sport mai napig egyetlen világbajnokának emléke előtt tisztelegnek. Schmal sportpályafutásának befejezése után Filius álnéven újságíróként dolgozott, innen kapta a túrasorozat a "Filus-Fahrt" elnevezést.
A kirándulásoknak több környező ország szolgált úti célul, hazánkban is több városban eljutottak az autósok és motorosok, Sopront megelőzően jártak például Győrben, Székesfehérváron és Veszprémben is. 1935-ben városunkba látogattak a szövetség túrázói, az eseményről Arthur Karl Fenzlau (1909-1984) osztrák fotográfus készített felvételeket, melyeket a Technisches Museum Wien tett közzé honlapján, ahonnan a képeket kölcsönöztük. Tettük mindezt azzal a céllal, hogy a sportesemény bemutatása mellett a harmincas évek közepének Sopronját is "hazahozhassuk" honlapunkra A felvételeken a Várkerület, a Fő tér, a Petőfi tér és Széchenyi tér mellett olyan helyszíneket is láthatunk, melyeknek emlékét ma már csak fotók és dokumentumok őrzik, ilyenek a Károly-laktanya, a Felkelő úti sportpálya vagy a Felsőbüki Nagy Pál utca házainak egy része, melyek a képeken még épségben láthatók, a háborúban azonban elpusztultak.
Köszönetet mondunk Négyesi Pálnak, aki felhívta a figyelmünket s képsorozatra, illetve a Technisches Museum Wien-nek, hogy lehetővé tették a felvételek felhasználását. A fotók a múzeum honlapján, ide kattintva érhetők el.
Wir bedanken uns dem Technischen Museum Wien dafür, dass sie uns die Nutzung der Aufnahmen ermöglicht hat. Die Fotos sind auf der Webseite des Museums, hier zu erreichen.
Hozzászólások
A 15-ös képen a Károly laktanya épületei láthatók (ahogy a szerző is írja), én inkább úgy nevezném a Rákóczi Hadapródiskola épülettömbjei, mert ebben az időszakban már ez az intézmény megnevezése ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekesség a 2.képen még nem az Árpád utca látható, hanem a Soproni Takarékegylet tulajdonolta ház, melyet 1937-ben bontottak le az utcanyitás céljából ...