A város és az egyre jobban kiépített Lőverek közti kapcsolat fenntartásával először az 1905-ös Wälder-féle városrendezési terv foglalkozott. 1915-ben aztán szóbakerült, hogy az Erzsébet utca meghosszabbításával aluljárót létesítenek, melynek tervezése meg is kezdődött. A város abban bízott, hogy a közelben lévő (mai József Attila utca) kaszárnya - később Hadapródiskola- miatt a Honvédelmi minisztérium majd támogatja az építkezést, azonban a háborús kiadások miatt erre nem került sor, így a terv végül nem valósult meg. 1927-ben 353 lakos írt alá egy kérvényt, melyben egy gyalogoshíd megépítését szorgalmazták, mivel a Wälder József (ma Batsányi) utcában a vonatok rendre akadályozták a gyalogosforgalmat. A híd azonban nem épült meg, ám 1933-ban ismét szóbakerült egy, az állomás alatt átvezető aluljáró terve.Végül azonban csak 1967-ben épült fel gyalogoshíd, amely aztán 1987-ig állt, majd a vasútvonalalak villamosításakor lebontották azt is.
Hárs József: Út és vasút külön szintű keresztezése Sopronban-Soproni Szemle, 1992/2
A képen továbbá egy ÖBB motorvonat és egy Nysa mentőautó látható...http://www.mentomuzeum.hu/nysa