Gyalogosfelüljáró

Keresés az archívumban

Gyalogosfelüljáró
Eredeti méret

A város és az egyre jobban kiépített Lőverek közti kapcsolat fenntartásával először az 1905-ös Wälder-féle városrendezési terv foglalkozott. 1915-ben aztán szóbakerült, hogy az Erzsébet utca meghosszabbításával aluljárót létesítenek, melynek tervezése meg is kezdődött. A város abban bízott, hogy a közelben lévő (mai József Attila utca) kaszárnya - később Hadapródiskola- miatt a Honvédelmi minisztérium majd támogatja az építkezést, azonban a háborús kiadások miatt erre nem került sor, így a terv végül nem valósult meg. 1927-ben 353 lakos írt alá egy kérvényt, melyben egy gyalogoshíd megépítését szorgalmazták, mivel a Wälder József (ma Batsányi) utcában a vonatok rendre akadályozták a gyalogosforgalmat. A híd azonban nem épült meg, ám 1933-ban ismét szóbakerült egy, az állomás alatt átvezető aluljáró terve.Végül azonban csak 1967-ben épült fel gyalogoshíd, amely aztán 1987-ig állt, majd a vasútvonalalak villamosításakor lebontották azt is.

Kép típusa
Fotó/Mozgókép készítője
Kép/Mozgókép beküldője
Kép keletkezési ideje
1970-es évek
Kapcsolódó bejegyzés
Kapcsolódó kiadvány
Forrás

Hárs József: Út és vasút külön szintű keresztezése Sopronban-Soproni Szemle, 1992/2

Szerző
1970
Évszámos térképre

Hozzászólások

A bejegyzés létrehozása: 2013. február 3.
Kérjük, ne használja a képernyő nyomtatást a képek másolására! Köszönjük.