Schöll Károly felvétele az 1970-es években készült a Szent Mihály - templom tornyából és az egykori Bástya utcát mutatja. Ma ez a Strono Ferenc utca, az elkerülő út.
Hozzászólások
:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a pad, ami, ha mesélni tudna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hajjaj! Az egy izgalmas pad lehet:)
Oda zarándokolok, hátha mégis mesél.....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már nincs meg... :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos Te bontottad el, hogy más már ne is ülhessen többé oda. Így mindörökre a Ti padotok marad:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Yesss... itt áll a nappalinkban! ;-.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A pad nekem is emlékezetes! Az "elkerülő" utat valahol, máshol kellett volna megépíteni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mik derülnek ki itten?
De hol kellett volna megépíteni?
Épp a múlt héten túráztunk a Szárhalmi erdőben, hazafelé a Nemeskúti úton elképedtem, hogy az erdőig be van már építve....
Egyébként a Storno utcai nem is igazi elkerülő út, mert alaposan átvágja a várost.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez az! Sopron lényegében nyugati géniuszú város. De ez a fotó is azt tanúsítja, hogy a mediterrán, déli géniusz is jelen van. Mintha toszkánai tájat látnánk! Ezt rontjuk el nap, mint nap fölösleges, vagy rossz beruházásokkal. Az "elkerülő" utat ezért tettem idéző jelbe!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jó elkerülő útnak minimum a Bécsidomb-Virágvölgy- Aranyhegy mögött kéne haladnia. Az a baj, hogy Sopron eléggé be van szorítva a Balfi dombság és a Soproni hegység közé, tényleg nehéz itt kikerülni a várost....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahol lenn a völgyben, Kőhida felé!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ott már belekerül a Fertő-Hanság Nemzeti Park területébe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hiszen ez a nyomvonal már több mint 10 éve elfogadott, csak a pénz és akarat hiányzik mögüle...amikor a tervet készítették, akkor olyan határidőt adtak, hogy én már vidáman az M9-en járhattam volna dolgozni innen, Nagycenkről Ausztriába a nyugdíj előtti 1-2 évig... Peresztegnél 84-85-ös összekötve, Nagycenk-dél, Kópháza-dél, aztán a Lila tehénnél keresztben északnak, Aranyhegy mögött nyugatra, át a Pozsonyi út utáni völgyön, keresztül a határhoz. Na, erre várhatunk, úgy néz ki...Mennyivel nyugodtabb lenne a mai elkerülő és környéke, ami lassan a belváros része!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Szent Mihály domb belváros, méghozzá az egyik legrégibb, hisz még várfal is védte...
Mi jól jártunk, mert mindaddig az összes kocsi a házunk előtt dübörgött el. Kamionok, buszok, személyautók, minden az ég világon. A tehermentesítő út megnyitása sokat segített rajtunk, de tusom, hogy megkeseríti a Szent Mihály dombiak életét.
Emlékszem, mielőtt a tehermentesítő út elkészült, megszámoltam az ablakunk előtti forgalmat: 1 óra alatt 600 jármű haladt el. Gondold el, percenként 10! Autóbuszok, kamionok, személyautók vegyesen. Alig lehetett kibírni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak vigasztalásul: ismerem az UVATERV a "Bécsi dombi alagút" c. egykori- eddig meg nem valósult- tervét. Csak egy részlet belőle:
"A 84. sz. főút Sopront elkerülő szakasza a Bécsidombnak nevezett, homokkőből, illetve homokkő
pados homok és agyag talajokból felépülő terepalakzat alatt alagútban halad.
A kétjáratos alagút 2x2 sávos kialakítású,bányászati módszerrel épülő műtárgy." stb...stb. Ha megépűlt volna, nem csak a "padotok", de akár a toszkán hangulat is megmaradt volna. Csak , hát ugye azok a piszkos anyagiak....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most reális közelségbe került az alagút megvalósítása, de már késő...a táj már régen nem ugyanaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves Rezső ! Ez az u.n."reàlis közelsèg" àltalàban az az időtâv, amelyet a hazai viszonyok között èvekben, vagy èvtizedekben nem illik kifejezni? Vagy tēvedek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves György! Nem tévedsz!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon jó kép. Gratulálok hozzá!