A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasut Rt. létrejötte. Adalékok a Győr és Sopron, illetve Sopron és az országhatár közötti vonalak építéstörténetéhez

Keresés az archívumban

Szerző
Kiadás éve
2010

Részlet Dr. Székely Csaba bevezetőjéből:
"A Soproni Szemle ezen különkiadásával Tóth Sándor, az időközben 138 éves GYSEV megalakulását tudományos szemszögből dokumentáló művét tartja kézben. Azaz annak a vasúttársaságnak, amelyik Sopron város és az egész régió fejlődésére nézve mindig is döntő fontossággal bírt.
A már nem aktív vasutas szerző, akit a GYSEV egykori dízelmozdony reszortosaként, és 1991-ig a társaság üzemtörténészeként „a mozdony füstje megcsapott", tanulmányában különös figyelmet fordít a vasút - immár - osztrák vonalszakaszára. Ez Soprontól az (akkori) Lajtaújfalu melletti országhatárig terjedő vonalrész a politikai történések folytán vált a GYSEV osztrák pályaszakaszává.
1872-ben, az engedélyokmánya törvénycikkbe foglalásával megalakuló GYSEV fő célja az volt, hogy Pest-Buda magyar fővárost a lehető legrövidebb úton összekösse Európa nyugati országaival. A GYSEV összekötő szerepe az azóta eltelt években sem csökkent,sőt folyamatosan nőtt."

A bejegyzés létrehozása: 2014. szeptember 4.
Kérjük, ne használja a képernyő nyomtatást a képek másolására! Köszönjük.