A buszpályaudvar

Hozzászólok
A buszpályaudvar

"Sopronban a MÁVAUT elődje a Gancs-cég volt. Gancs János 1943-ban tízéves szerződést kötött Sopron várossal, a helyi személyforgalomnak 7 autóbusszal történő lebonyolítására. Ez időben a GYSEV is tartott 4 autóbuszt üzemben, így Sopronban a helyi és távolsági közúti forgalom lebonyolítására 11 autóbusz állt rendelkezésre. A háború után Gancs János a megmaradt sérült járművekből két autóbuszt üzemképes állapotba hozott, ezekkel indult be 1947-ben a lővéri és a brennbergi járat. 1949-ben az államosítást követően a határszéli város autóbusz-állománya fokozatosan bővült. 1950-ben hat, 1953-ban - amikor a győri MÁVAUT szervezetébe került a főnökség - már 12 autóbusszal rendelkezett. Kezdetben Sopronban az autóbusz-telephely és műhely a Kölcsey utcában volt.[...]1962-ben megépült 100 gépkocsi kiszolgálására a soproni Somfalvi utcai forgalmi és műszaki telep.1967-ben elkészült a 12 állásos soproni autóbusz-állomás."

A kép és a szöveg kapcsán így emlékeztek a Sopron anno facebook oldalának felhasználói:

Erdélyiné Békés Ilona:"Az Asbóth Géza bácsi és a Tomi bácsi (aki még a saját feleségének sem nyitotta ki az ajtót, ha már indulni akart) voltak az 1-es járaton. Még arra is emlékszem, hogy az Ógabona térről indultak a buszok."

Kiss Attila:" Külön kalauz adta és kezelte a jegyeket és egy csomóan még dohányoztak a buszokon."

Kép típusa: 
Fotó/Mozgókép készítője: 
Kép keletkezési ideje: 
1960-as évek
Forrás: 
Szerző: 
Kép keletkezésének éve: 
1968
Térkép nézetbe kerül: 
Térképre kerül
Turista térképre kerül: 
Nem kerül turista térképre
A bejegyzés szerzőjének életrajza: Kótai Mónika
A bejegyzés létrehozása: 2013. február 14.

Hozzászólások

Vessző Ernő képe

A Tomi bácsi érdekes figura volt!