Az 1927-ben alapított Soproni Automobil Egyesület (SAE) elnöki posztját 1929 elején vette át dr. király Jenő, aki egyik első intézkedéseként évadnyitó felvonulást szervezett a városban. A felvétel ekkor készült a Várkerületen. Az egyesület történetéről a forrásként megjelölt cikkben érhetők el bővebb információk, további fotók pedig a kép feletti Soproni Automobil Egyesület címkére kattintva láthatók.
Gimesi Szabolcs: A Soproni Automobil Egyesület (1927-1937), Soproni Szemle, 1979/2.
Hozzászólások
...nem véletlenül: a mobilitás a mai világban elengedhetetlen. Munkavállalás, foglalkozás, lakóhely, ezek mind mobilitást kívánnak. Húszas éveimben felültem az AFIT buszra, vagy kigyalogoltam a Somfalvi útra és ennyi volt. Belvárosi lakosként autóra nem volt szükség. Aztán jött a nagy fordulat: külföldi munkahely, vidéki ház. Sokan, velem együtt, kimenekültek a város perifériájára a csend és a nyugalom/jó levegő/természet igénye miatt, és egyben elkötelezték magukat az autózás mellett...ez a "trend".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Más városok miért tudják megoldani, hogy egész városrészek autómentesek. Akár tetszik a mobilitást kedvelőknek, akár nem..... nem csak a közlekedés, de a viszonylagos egészséges élet ezt követelné meg. Ehhez képest már az udvarra sem lehet gyerekeket kiengedni, mert teljes mértékben átalakultak parkolóvá.... Nem vagyok biztos, hogy az autó feltalálása hasznára van azt emberiségnek. A lakásajtóból egyenesen a kocsijukba ülnek az emberek, aztán eljárnak konditerembe, hogy a felesleges energiáikat valahogy levezessék....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megértem a kérdésed lényegét, de azért csendben megkérdezném: Neked, mint városközpontban lakónak, miért van autód?
Az, hogy az autók és emberek/környezet/ viszonyát hogyan szabályozzák a városvezetések, pénz, szervezés és tudatosság (intelligencia) kérdése.
Én/mi, csak a legszükségesebb mértékben használjuk a kocsinkat, elkerülve szeretett városunk belső részeit. Én nem mobilitás kedvelőnek tartom magamat, csak el kell fogadnom /elfogadom/ a szükségszerűségét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen nem rád gondolok, te az emberek 90%-a teljesen feleslegesen és értelmetlenül is használja a kocsiját. Reggel ide mellénk a Hunyadi iskolába szinte minden szülő (még a Deák térről is!) kocsival hozza az elhízott gyerekét, aztán óriási tumultus és tülkölés közepette mindenki az ajtó előtt akarja kitenni a csemetéjét. Utána az anyukák fél órákat elcsevegnek egymással. És persze sírnak, mennyire nem futja a pénz semmire...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerős a jelenség...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rezső, nekem nincs autóm. Volt, de abban pillanatban, hogy a kertemet eladtam, ezt is vele. Minek? Nem mondom, néha jó lenne (pld. vasárnap félúton Sopron és a Kistómalom között kibicsaklott a lábam, nem tudtam tovább menni, kénytelen voltam taxit hívni. Havonta egyszer kétszer taxizni még mindig olcsóbb, mint kocsit fenntartani)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Városiként nekem sem lenne/volt/...akkor bocsáss meg a kérdésemért, csak a fotóid, amik autóból készültek, miatt gondoltam. Jobbulást!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rezső, nincs mit megbocsátani, hiszen csak beszélgetünk :) Köszönöm a jókívánságot, a lábam már rendbe jött, de viszont begyűjtöttem egy kiadós náthát....de az olyan, ha kezelik 14 nap, ha nem kezelik, két hét :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Osztom a véleményt és jobbulást!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm Mónika, további válasz Rezsőnél olvasható...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez muszáj lesz hozzászólnom: mivé lett az egykor oly ártalmatlannak tűnt automobil rajongás? Sajnos az autók bűvöletébe kerültünk, ma már elsőrendű fontosságú, hogy az autó mindenkor a legközelebb legyen hozzánk. Ez határozza meg a létet...