Mielőtt a mai helyén, a Lackner Kristóf utcában 1966-ban megépült volna a buszpályaudvar, az autóbuszok az Ógabona téren kialakított állomásról indultak. A képen két várakozó autóbusz látható a Színház utca 8-as számú ház két oldalán. A másik képen, egy 1958-as térkép részletén a Lackner Kristóf utca és az Ógabona tér találkozásánál 69-es számmal jelölték a "mini-pályaudvart".
A MÁVAUT autóbuszai az alábbi viszonylatokban közlekedtek:
1. sz. járat: Ógabona tér - Felsőlövér - Fenyves Szálló (4.30-01.30)
2. sz. járat: Ógabona tér - Alsólövér - Fenyves Szálló (4.30-20.00)
3. sz. járat: Ógabona tér - Bánfalva (óránként)
4. sz. járat: Ógabona tér - Sotex-gyár (műszakváltáskor)
5. sz. járat: Ógabona tér - Fésűsfonalgyár (műszakváltáskor)”
(A térképért köszönet Friedrich Rezsőnek, a menetrendért pedig Bognár Lászlónak)
A Kapcsolódó bejegyzésben egy másik szögből készült fotón látható a pályaudvar.
Becht Rezső et al.: Sopron, Panoráma, 1966.
Hozzászólások
Régi hangulat idézése: utaznánk a Tómalomra és várjuk a kis "homlokmotoros"-t /én így hívtam azt a buszt ami a képen is látható jobbra/. A kis téren, amin most a hordós szobor áll, az aszfalt már olvad a hőségtől és ráfolyt gázolajtól...azok a szagok még ma is az orromban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a mini buszpályaudvar nem csak a helyi és helyközi járatoknak adott helyet, hanem a különjáratoknak is, ami hamarosan az őrületbe kezdett torkollni.... Megoldásként a különjáratokat áthelyezték a Paprétre és a Káposztás utcába, amikor megépült a helyközi autóbusz pályaudvar, végre átkerültek a buszok oda.
De nem oldódott meg a probléma, hogy minden egyes autóbusz (és később kamion) az ablakunk alatt dübörgött el, helyi és helyközi egyaránt. Csak a tehermentesítő út és a Várkerület kétirányúvá minősítése segített rajtunk, no és az, hogy ma már nem minden vidéki busz megy át az Ógabona téren....